maandag 18 juni 2012

Lief dagboek (4)

Lief dagboek,

Maandag - Niks gedaan. Ik weet het, het is schandalig. Tuurlijk heb ik overdag wel hard gewerkt, maar voor de rest heb ik helemaal niks gedaan. Althans, ik kan het me niet herinneren...

Dinsdag - Hard gewerkt en na het eten heerlijk wezen hardlopen! Heb 26 min gelopen, 3.39 km en gem. snelheid is 7.83 km/h. Verder dinsdag nog lekker zitten tekenen. Vind het heerlijk om met mijn passertje, mijn geodriehoek en mijn potloden in de weer te zijn. Zo maak ik mijn eigen mandala's en kleur ze in. Het zijn misschien niet de allermooiste, maar ik vind ze prachtig :)

Woensdag - Overdag aan het werk, uiteraard in Oranje kleding. Uit het werk vandaan heb ik mijn jurkje opgehaald dat ik zaterdagavond aan ging doen naar de Dinershow. Het jurkje was te lang, zat bovenaan niet helemaal goed en de bandjes moesten ipv kruislings gewoon over mijn schouders. Dus even bij het naaiatelier (lees; de plaatselijke 'Turk') gebracht en voor 18 euro heb ik dus een heel ander jurkje! En hij staat super leuk nu! 's Avonds kwamen de buren gezellig voetbal kijken, wat een teleurstelling was die wedstrijd. Maar het is niet anders. We hebben wel een ontzettend gezellige avond gehad!

Donderdag - Op mijn werk hadden we deze week open dagen en dus op donderdag mocht ik samen met wat collega's lekker gaan lunchen. Het was heerlijk en de 'beurs' zag er geweldig uit! Uit het werk vandaan ben ik naar mijn moeder gereden, waar we gezellig hebben geBBQed. Het weer was nog erg mooi, hebben lekker buiten kunnen zitten en daarna nog even een eindje met de hond gelopen.

Vrijdag -  Als afsluiting van de open dagen op het werk hadden we een feestavond. Dus na me lekker opgetut te hebben, ging ik met mijn gekrulde haren op de fiets richting werk. Door een regenbui moest ik mijn capuchon opdoen en van de gekrulde haren was dan ook niet veel meer over. Maar het idee was leuk :) De avond was super! Heerlijke wijntjes, leuke muziek (niet alles was mijn smaak...) en dansjes doen met gezellige collega's. Al met al dus een zeer geslaagd avondje (ik lag dan ook pas 3 uur 's nachts in bed).

Zaterdag - Om negen uur werd ik wakker (bijna scheldend, aangezien zes uur slapen voor mij eigenlijk echt te kort is!). Na mezelf uit bed gehesen te hebben, heb ik me aangekleed en ben ik nog even het dorp in gegaan. Wat make-upjes gehaald en de finishing touch voor het cadeautje voor mijn zus. 's Avonds ga ik namelijk naar de Dinershow met mijn zus en twee vriendinnen. Mijn zus is pas in augustus jarig, maar we wilden haar nu alvast verassen. Bij de Dinershow kan je namelijk in het zonnetje gezet worden, dan schijnt er een grote spotlight op je en mag je een bloemetje in ontvangst nemen. Nou dat vonden wij natuurlijk een hartstikke leuk idee! Het leukste was dat ze er natuurlijk helemaal niks vanaf wist. 's Middags had mijn zusje mijn haar opnieuw gestijld en nu bleef het werkelijk prachtig zitten! Uiteindelijk dus in mijn 'nieuwe' jurkje, op naar de Dinershow. En wat een geweldige avond hebben we beleefd, wat was dat prachtig zeg. Onwijs gelachen (ook om mijn zus d'r bloemenmomentje :-) ) en geraakt door de prachtige nummers die werden gezongen door prachtige stemmen. Je betaalt je even scheel, maar ja, dan heb je ook wat. Oh ja en het eten was ook wel lekker! Apart, maar wel lekker.

Zondag - Om half elf werd ik wakker. Wat een schappelijke tijd is aangezien ik er pas om een uurtje of half vier in lag. En het was Vaderdag!! Dus naar beneden (toegegeven, met een klein ochtendhumeurtje...) en mijn vader een fijne Vaderdag wensen. Mijn zusje was ondertussen al bezig om het ontbijt te maken in de keuken, goed geregeld zeg ik zo ;-). Na te hebben gegeten, hebben mijn zusje en ik cupcakes gemaakt. Over een aantal weken geven we namelijk een High Tea en willen dan allerlei zelfgemaakte en zelfverzonnen cupcakes serveren, en tja, die moeten eerst geproefd worden! Vandaag hadden we Hazelnoot-Amandelchocolade gemaakt en Banaan-Rozijn. En die zijn goed geslaagd hoor. 's Avonds dé wedstrijd gekeken, wat geen echte wedstrijd bleek te zijn. Ok, we stonden eerst met 1-0 voor en het ging de eerste 20 minuten ook goed. Maar daarna ging het finaal de verkeerde kant op. Maar ja, volgende keer beter (positief blijven toch...).

De 4e week dat ik dit dagboek bijhoud is alweer voorbij... de tijd gaat hard!

Tot volgende week, lief dagboek.

donderdag 14 juni 2012

De knop weer om

De knop moet weer om. En dan heb ik het niet over het Nederlands elftal, maar over mijn eetgewoontes en levensstijl op het moment. Ja, ik loop twee keer in de week hard en eet doordeweeks tussen de middag een gezonde salade, maar voor de rest eet ik meer dan me lief is, vooral ongezonde dingen. Terwijl ik echt wel gezond kan eten hoor!! Een tijdje terug ben ik in drie weken tijd 2,5 kilo afgevallen. Gewoon door weinig tot geen koolhydraten te eten en drie keer in de week te hardlopen. Dus ik weet dat ik het kan, maar het is zo verdomde lastig om die knop weer om te gooien. Niet dat ik weer aan ben gekomen, maar afgevallen ook zéker niet! Die knop moet dus om. Ik moet me weer bewust worden van alles wat ik eet, drink en wat ik beweeg. Want ik vind het heerlijk om buiten in beweging te zijn, dat is één ding dat zeker is. Dus moet ik dat meer gaan doen, ik merk dat ik mijn gedachten dan heerlijk kan verzetten en dat ik inspiratie krijg (creatieve ingevingen voor bijvoorbeeld schrijven, tekenen maar nog veel meer ingevingen/inzichten komen dan in me op). En daar komt dat vervelende woordje dan weer om de hoek kijken dat je dan nodig hebt; discipline. Ijzere discipline heb je nodig om het vol te houden. Maar als je zo'n levensstijl eenmaal een maandje volhoudt, weet je eigenlijk niet beter meer. En dan is een patatje of een pizza op zijn tijd ook echt een traktatie en kan je er echt van genieten (de kunst is dan te genieten zonder schuldgevoel). Als je daarna de draad maar gewoon weer op pakt!

Maar vanaf maandag ga ik dus gewoon weer keihard aan de slag! En nu ik het op m'n blog heb gezet is er natuurlijk helemaal geen weg meer terug! Morgen heb ik nog een uitgebreide lunch op het werk, 's avonds een BBQ, vrijdag feestje op het werk, zaterdag avondje uit en zondag Vaderdag. Dus MAANDAG ga ik er weer voor! Drie keer in de week hardlopen (ook als het geen lekker weer is) en gezond eten, waarbij ik 's avonds mijn koolhydraten laat staan. Voor mij werkt dit goed, ik ga niet zeggen dat iedereen het zo moet doen want iedereen is uniek en ieder lichaam werkt anders. Er zijn mensen die alleen maar hun snoep hoeven te laten staan en dan al een kilo per week afvallen. Ik hoor jammer genoeg niet tot deze groep mensen. Ik moet echt vechten om kilo's kwijt te raken, maar daarentegen geeft het misschien wel weer meer voldoening als ik die kilo's eenmaal kwijt ben. Voor mij werkt het dus het beste om veel te gaan bewegen (wat ook erg goed is voor de mentale gemoedstoestand) en daarnaast low carb te eten. In het weekend eet ik dan wel bij 1 maaltijd koolhydraten, als soort traktatie. Want het moet wel leuk blijven. Ik ben van mening dat je jezelf niet al te veel moet gaan pesten. Als jij in het weekend graag eens broodje eet, kan dat best. Maar neem dan bijvoorbeeld alleen tijdens de lunch een broodje en laat 's avonds je aardappelen/rijst/pasta staan (als je low carb eet). Nogmaals, dit is mijn mening. Voor mij werkt het zo het beste, het kan zijn dat het voor een ander heel anders werkt!

Vanaf maandag verschijnen hier dus ook met enige regelmaat berichten (onder de naam 'De knop weer om') op het gebied van gezond eten, afvallen en bewegen.

En als je ook graag wilt beginnen met gezond eten/bewegen/gezonde leefstijl, maar je weet niet hoe; schroom niet om te reageren hieronder. Misschien kan ik je helpen met wat tips!

dinsdag 12 juni 2012

Foto's; Duinen & Strand

 





Als je goed kijkt zie je het konijntje zitten


 

Natuur vs. industrie










maandag 11 juni 2012

Lief dagboek (3)



Lief dagboek,

Sorry dat ik mijn blog afgelopen week zo verwaarloosd heb! Ik had ideeën zat, maar op de één of andere manier is er niets van terecht gekomen om dat ook allemaal uit te werken... Voortaan zal ik er beter op letten...

Maandag  - Ik begon de dag goed, hoewel een beetje humeurig maar had al een hele planning gemaakt. Ik zou eerst wat boodschapjes halen voor de lunch op mijn werk, daarna heel hard aan het werk gaan, uit mijn werk vandaan zou ik gaan hardlopen en daarna lekker in mijn warme kleren op de bank ploffen (want het was errug koud die dag). Rond een uurtje of elf was ik het echter helemaal zat. Mijn energie was helemaal op en ik kon het niet meer opbrengen om me nog te concentreren op mijn werk. Bibberend en rillend heb ik mijn spullen opgeruimd en ben ik om 12 uur naar huis gegaan. Eerst even langs de supermarkt om wat lekkers te lunchen te halen (je moet uiteraard wel goed voor jezelf zorgen) en daarna heerlijk in mijn makkelijke kleren op de bank gaan liggen. Radiootje aan, laptop bij de hand, boekje in de hand en ik heb me wel vermaakt die middag. Dat had ik echt eventjes nodig.

Dinsdag - Doodmoe, het lijkt wel of ik niet uitrust 's nachts! Maar vol goeie moed weer aan het werk gegaan en het ging een stuk beter dan de dag ervoor. 's Avonds het laatste meditatieavondje van het seizoen, afgesloten met een prachtige meditatie!

Woensdag - was ik weer helemaal het ventje en heb ik dus hard gewerkt. 's Avonds lekker naar het strand gefietst, in gezelschap van mijn fototoestel (met de intentie om de foto's op m'n blog te zetten, die komen zo dus nog...). Het was niet echt erg mooi weer, maar het was niet koud gelukkig. Lekker een stukje door de duinen gebanjerd en eventjes met mijn blote voetjes in het zeewater gestaan. Wat ben ik blij dat ik zo dicht bij het strand woon! Heerlijk om eventjes de rust op te zoeken en gewoon eventjes alleen met je gedachten (of zonder je gedachten) te kunnen zijn. Moet ik vaker doen..

Donderdag - Na een drukke werkdag samen met een vriendin gezellig op een terrasje gezeten. Toegegeven, het weer was niet zo mooi; maar onder een grote parasol was het aardig uit te houden! Gezellig gekletst en toen was het zomaar ineens kwart voor elf, gewoon op een doordeweekse dag. Dus snel naar huis en naar bed!

Vrijdag - Samen met mijn paps en mijn zusje naar de voorstelling 'Fashion' van het Vlaardings Musical Gezelschap (VMG) geweest. Wat geweldig! En dat noemen ze dan amateurtheater. Dit zijn absoluut geen amateurs! Het is dat de voorstelling al voorbij is, maar anders had ik iedereen aangeraden om kaarten te kopen. Maar houd het VMG vooral in de gaten (http://www.vlaardingsmusicalgezelschap.nl/) want er komen vast en zeker weer nieuwe voorstelling en daar moet je gewoon bij zijn! Geloof me maar op mijn woord :)

Zaterdag - Niet echt veel ondernomen, paar winkeltjes bekeken en twee nieuwe shirtjes gekocht. Daarna om 18.00 uur samen met paps, zusje en zus de wedstrijd Nederland-Denemarken gekeken. En wat hebben we een hoop kansen gehad. Heel jammer dat we ze niet af konden maken anders hadden we met 20-1 kunnen winnen! Ik geloof absoluut nog steeds in 'onze mannen' en Duitsland gaan we gewoon inmaken aanstaande woensdag.

Zondag - samen met een vriendin naar een Organic High Tea geweest van een oud-klasgenootje. Was erg lekker!! Wist niet zo goed wat ik ervan moest verwachten, maar dit heeft al mijn verwachtingen overtroffen. De cupcakes waren heerlijk. En daarbij dus ook nog eens organic! Absoluut een bedrijfje om in de gaten te houden; http://www.facebook.com/#!/charlys.fairfoods

En toen was mijn derde week dagboek bijhouden alweer om. Volgende week zal ik meer tijd aan mijn blog gaan proberen te besteden!!!

Tot volgende week, lief dagboek.

maandag 4 juni 2012

Lief dagboek (2)


Lief dagboek,

Weer week voorbij (time flies!!). Deze week minder mooie temperaturen, eigenlijk wel aardig hardloopweer. Maar ik moet bekennen (shame,shame,shame) om de één of andere reden is er deze week niks van hardlopen terecht gekomen. Ik was dan ook eerlijk gezegd erg moe en heb nu maar eens naar mijn lichaam geluisterd.

Maandag (tweede pinksterdag) - eindelijk tijd om naar het strand te gaan! Het weerbericht zag er goed uit, niet zo warm als de andere dagen, maar wel lekker strandweer. 's Ochtends om tien uur was er hier nog geen wolkje aan de lucht en dus hees ik me in bikini, lekker strandjurkje aan en op het fietsje richting strand. Daar aangekomen bleek dus dat er zeemist was. Hardnekkige zeemist. Geen spoortje zon was er te bekennen en de wind maakte het nog eens tien graden kouder! Dus wij (pap, zusje en ik) weer terug naar huis, dan maar in de tuin liggen! Maar ook daar bleek de zon verdwenen te zijn. Ok, so much voor een lekker dagje strand. Na wat huishoudelijke taakjes besloten we om naar het winkelcentrum in Rijswijk te gaan, lekker burgerlijk op tweede pinksterdag. Daar bleek het heerlijk weer te zijn en hebben we lekker gelunchd op een terrasje en wat winkeltjes bekeken! .
's Avonds de season final gekeken van Greys, ik kwam zakdoekjes te kort!! En erg jammer dat het nu weer heel lang gaat duren voor ik weet hoe het af gaat lopen, mijn geduld wordt op de proef gesteld!


Dinsdag - weer aan het werk na een drie daags weekend. 's Avonds naar Brabant gereden voor een dinner date, wat erg gezellig was!!

Woensdag - gewerkt en eigenlijk wilde ik nog een rondje gaan hardlopen. Maar op mijn werk merkte ik al dat mijn lichaam eigenlijk niet zo'n zin had. Ik was moe (waarvan...?) en keek uit naar een avondje op de bank. Dus dat is het uiteindelijk ook geworden. Weliswaar kijkend naar 'ons' elftal tegen Slowakije, dus al met al een sportief avondje geweest ;-)

Donderdag - Na het werk bij mijn zus gaan eten. Daarna samen naar de film gegaan, The Vow. Een aanrader, prachtige film over de liefde! Het werd overigens wel een soort van kleine race tegen de klok om op tijd te zijn. Omdat ik nog een andere broek aan moest doen (witte spijkerbroek + stromende regen = geen goede combinatie) waren we de 5 minuten speling kwijt die we hadden ingepland. Uiteindelijk waren we precies op tijd in de bioscoop. Terwijl zuslief de kaartjes regelde, bestelde ik de popcorn. Nog een laatste sprint naar boven en we waren op tijd! En toen konden we lekker anderhalf uur onderuit zitten.


Vrijdag - Prachtige bos Lisianthus gekregen van het werk, omdat ze over waren! Die staan nu hartstikke mooi te zijn op de eettafel! Uit het werk vandaan thuis snel de bloemen in water gezet en doorgegaan naar zangles in Delft. Eerst dacht ik nog dat ik lekker op tijd zou zijn en dus misschien wel even tijd zou hebben om lekker in wat winkeltjes te neuzen (ik ben van het kijken-kijken-niet-kopen-type). Maar helaas, door file was ik te laat en moest ik me dus haastig een weg banen langs al die leuke winkeltjes, op naar een uurtje zangles. Wat overigens weer erg leuk was! Nou bleek het dus koopavond te zijn en kon ik dus nog eventjes neuzen, maar ik was plotsklaps hartstikke moe. Dus helaas, ik heb alleen bij de supermarkt een pizza gehaald en toen snel naar huis gereden om die in de oven te gooien!

Zaterdag - Niet erg veel gedaan, 's middags is de straat compleet versierd door mijn vader en de overbuurman. De mannen hebben er weer een waar meesterwerkje van gemaakt! Maar ze zijn nog niet klaar, de oranjekoorts is blijkbaar goed aangeslagen. 's Avonds de wedstrijd gekeken, prachtig om te zien hoe 'onze mannen' de Noord-Ieren inmaakten.

Zondag - Uitgeslapen tot half tien! Jippie! En daarna tot een uurtje of twaalf in bed gelegen, samen met mijn geliefde laptop. Gewoon lekker wat gesurfd en wat bladzijdes van m'n boek getypt (ja ja, probeer een boek te schrijven. En let dan vooral op het woordje probeer!). Voor de rest een heerlijke pyjama dag gehad. Samen met vader en zusje de film New Year's Eve gekeken (op 3 juni), wat een fijne feel good movie is dat zeg! Als een mens daar niet vrolijk van wordt, dan weet ik het ook niet meer! Ook nog wat bladzijden gelezen in m'n boek (Betrapt, Marian Keyes). Heb hem al een keer eerder gelezen, maar ik het nu bijna uit en weet gewoon nog steeds niet hoe het af loopt! Alsof ik 't voor de eerste keer lees! En rond een uurtje of zes belde grote zus of ik nog mee wilde naar een kroegje ergens in Rotterdam, naar een optreden van Uit je Stekker (serieus), www.uitjestekker.nu
Wij dachten dus dat het tot 21.00 uur zou duren. Toen we er eenmaal waren (uurtje of half acht) werden er echter nog maar 5 liedjes gespeeld en toen was het feest over. Ach, laten we zeggen dat het kort maar krachtig was. Want leuk was het zeker! Voor herhaling vatbaar.

Dat was het weer voor deze week.

Tot volgende week, lief dagboek!

zondag 3 juni 2012

Review Film; The Vow

Zakdoekjes rating : 4 out of 5
Een film over liefde en hoe kwetsbaar dat eigenlijk wel niet is. Het verhaalt vertelt over Leo (Channing Tatum, Step up & Dear John) en Paige Collins (Rachel McAdams, Mean Girls & The Notebook), een jong stel wat dolverliefd is en net getrouwd is met elkaar, uit pure liefde. Totdat ze een auto-ongeluk krijgen, waardoor Paige lijdt aan geheugenverlies. Als ze bijkomt, heeft ze geen idee wie Leo is. Volgens haar zit ze midden in haar rechtenstudie en is ze verloofd met Jeremy. Terwijl, in real life, ze kunstenares is en getrouwd met Leo. Dan komen ook haar ouders plots weer in beeld, die ze sinds jaren niet heeft gesproken. Leo ziet het allemaal met lede ogen aan en doet zijn uiterste best om weer enig spoortje van wat er ooit was weer terug te krijgen. Hij probeert haar weer op hem verliefd te laten worden, haar opnieuw te veroveren. Hoe het verder afloopt zal ik je niet vertellen, want dan hoef je net zo goed niet naar de film te gaan. Maar als je gaat, wil ik je bij deze aanraden om zakdoekjes mee te nemen (vooral voor het moment waarop Leo zijn 'vow' aan Paige uitspreekt).Het mooiste (en misschien ook wel verdrietigste) is dat deze film is gebaseerd op ware gebeurtenissen. De inspiratie is geput uit het verhaal van een stel waarbij ditzelfde is overkomen. Tot op de dag van vandaag zijn haar herinneringen nog steeds niet terug, maar zij zijn ondertussen wel weer bij elkaar en hebben 2 kinderen. Zo blijkt maar weer hoe kwetsbaar liefde is en dat het door (bijvoorbeeld) een auto-ongeluk zo kan worden beschadigd. Maar ook, dat als je er hard genoeg voor werkt en er allebei voor de volle 100% voor gaat, dat de liefde weer terug te krijgen is en dat de slechte momenten te overleven zijn. De rollen zijn erg goed gespeeld en ook de 'awkward' momenten komen goed uit de verf. Je moet er eventjes inkomen, maar na een half uurtje word je volledig meegesleept in het verhaal. Je voelt Leo zijn frustratie als er geen sprankje herinnering bij Paige naar boven komt en je glimlacht mee als er dan toch ergens een moment lijkt te zijn dat het allemaal goed gaat komen. En natuurlijk, laat ik eerlijk zijn, hier en daar is de film wel wat voorspelbaar. Maar het is dan ook niet voor niets een romantische film. En die films, in die categorie, lijken allemaal een beetje op elkaar. Maar toch vond ik de film origineel en had ik niet het idee dat ik dit ooit eerder ergens had gezien. Kortom, een prachtig verhaal over de liefde, met een diepere betekenis, vooral als je je bedenkt dat dit soort verhalen dus ook echt in de grote boze wereld gebeuren.


Oh ja, als je dus naar deze film gaat, houd er dan rekening mee dat er erg kleffe stelletjes in de zaal kunnen zitten. De zaal was niet erg vol, maar twee rijen rechts van mij zat een stel dat niet van elkaar af kon blijven. Nou geeft dat niet hoor, ga lekker je gang, maar als ik bij elke stilte die er in de film valt smak en smek geluiden hoor is dat wel een beetje vervelend. Het was zelfs zo erg dat we op een gegeven moment even geen geluid van rechts hoorden en na een tijdje een onverklaarbare kreun de bioscoopzaal vulde. Dus... Zus en ik (met wie ik dus naar de film was) keken elkaar en we moesten erg ons best doen om niet in lachen uit te barsten!

Things to do on a Rainy Sunday


Het regent vandaag de hele dag als ik de weerberichten mag geloven. Dus een mooie dag om lekker binnen te blijven. Maar wat doen we als het regent... Hier een paar tips:

  • Eindelijk eens lekker uitslapen, want dat is zonde om te doen als het mooi weer is.
  • Kamer opruimen (of huis, is maar net hoe je woont!)
  • Dat boek lezen dat al maanden op je nachtkastje ligt
  • Schrijven aan dat boek dat je altijd al had willen schrijven
  • Pak eens een vel papier, wat kleurpotloden en begin gewoon eens te kleuren. Kleuren is niet alleen voor kleuters. Laat je creativiteit lekker z'n gang gaan!
  • Filmpjes kijken
  • De hele dag in je pyjama/makkelijke broek rondlopen
  • Aan je blog werken :)
  • De was doen (moet ook gebeuren!)
  • Mooie muziekjes luisteren
  • Luisterend naar die muziekjes je ogen sluiten, gedachten op nul zetten en je energie lekker laten stromen (oftewel mediteren)
Ik denk dat ik deze zondag wel door ga komen!!

(Mocht je nog tips hebben; leave a comment!!)

woensdag 30 mei 2012

Vrouwen en Voetbal

Ok, voor wie dacht dat vrouwen en voetbal niet samen gaan; lees eventjes door, want dat is de grootste onzin! Vrouwen en voetbal gaan namelijk echt wel samen, het zijn de mannen die het ons moeilijk maken. Als wij vrouwen eens een slimme opmerking maken tijdens de wedstrijd, wordt het door de mannen afgedaan als een lachertje terwijl ze stiekem die slimme opmerking zelf hadden willen maken. Waardoor wij vrouwen dus steeds onzekerder worden over onze voetbalkennis en daardoor domme vragen gaan stellen ('Schat, wat is buiten spel?', 'Is het nou Bart van Merwijk of Bert van Marwijk?', 'Aan welke kant moeten wij scoren?', 'Wat doen die mannetjes in die blauwe hesjes, huppelend naast het veld?'). Daar wordt onze reputatie natuurlijk ook niet beter van. Want beste mannen, wij weten heus wel hoe dat hele spelletje in elkaar steekt. Je hebt elf mannetjes aan de ene kant, elf mannetjes aan de andere kant. Die proberen, 2 x 45 minuten (+misschien wat extra tijd), om de bal van elkaar af te pakken en bij de tegenstander in het doel te schoppen. Dus waarom alles moeilijker maken als het zo makkelijk is? Wij snappen dat heus wel. Net als het hele buitenspel verhaal, dat kennen wij ook door en door. We doen alleen alsof we het niet snappen, omdat we weten dat mannen het zo leuk vinden om het uit te leggen. Is goed voor hun ego.
Even terugkomend op de slimme opmerkingen die vrouwen maken. Vanavond speelde het Nederlands elftal een oefeninterland tegen Slowakije (gewonnen met 2-0 mocht je niet gekeken hebben). Nou moet je wel weten dat ik doorgaans niet zo'n voetbalfan ben. Ik ben geen fan van wat voor club dan ook, maar als 'ons Oranje' speelt vind ik het leuk om te kijken. En dan ben ik natuurlijk (net als de rest van heel Nederland) de bondscoach. Maar terugkomend op vanavond; tijdens de rust was mijn vader even boven en die had dus niet meegekregen wie/wat er gewisseld was. Daarom vroeg hij: 'Zijn er nog spelers gewisseld?' Waarop ik, quasi professioneel, antwoordde: 'Ja, Vlaar voor Bouma.' Ik hoorde mezelf het wel zeggen maar kon niet geloven dat dit uit mijn mond kwam. Verdwaasd keek ik om me heen, ja ik was het toch echt geweest die deze voetbaltermen er zo maar ineens uit had gegooid. Helemaal vol van mezelf verscheen er een big smile op mijn gezicht. Ik heb dus toch (een beetje) verstand van voetbal.
Dus, mannen, hierbij wil ik eigenlijk alleen maar eventjes aangeven dat jullie ons niet uit moeten lachen als wij mooie opmerkingen maken. Zeg gewoon eens; 'Nou schat, dat heb je hartstikke goed gezien. Ik ben het helemaal met je eens.' in plaats van 'Lieverd toch, dit is voetbal. Daar moeten vrouwen niks over zeggen. Zijn er nog bitterballen?'.

maandag 28 mei 2012

Review CD; Jennifer Ewbank - London Tree


Wauw, wauw, wauw. Eigenlijk zou ik deze review nu al kunnen stoppen, want deze drie woorden zeggen eigenlijk genoeg. Kreeg deze prachtige jongedame tijdens haar deelname aan the Voice nog de ene kritiek na de andere over haar heen (ook ik was geen groot fan moet ik bekennen), nu heeft ze een prachtige CD gemaakt waarop ze maar eens bewijst dat zij echt wel kan zingen (en hoe?!?) en absoluut The Voice heeft! Op Bol.com heeft ze zelfs vijf sterren behaald! Haar engelachtige stemgeluid en haar prachtige uithalen, maken dat deze CD enerzijds zacht en intiem en anderzijds komen hier ook nummers tussendoor die ik totaal niet van haar zou verwachten (zoals 5 more minutes). Ik moet toegeven dat ik helemaal verliefd ben geworden op haar stem. Jammer genoeg staan er maar 11 nummers op, waaronder 2 duetten (There's us met grote broer John en Ghost in this House met Nick Schilder) en 2 covers (In the Arms of the Angel en Imagine). Elk nummer is anders, geen enkele is hetzelfde en achter elk nummer voel je een verhaal zitten. Dit zijn niet zomaar liedjes, dit zijn liedjes die je raken. Voor mij voelt het simpelweg als gezongen emoties. En pas op, als je deze CD eenmaal in je cdspeler hebt zitten (of in je afspeellijst) kan je het niet meer afzetten. Hij zit nu in mijn cdspeler in de auto en ik luister óf naar de radio óf naar deze CD. Kan niet wachten tot haar nieuwe album uitkomt, ben benieuwd of ze dit nog kan overstijgen!

Lief dagboek (1)



Lief dagboek,

Afgelopen week hebben we met zijn allen mogen genieten van heerlijk weer en daarbij horende temperaturen! Wat mijn hardloopschema trouwens absoluut niet goed doet.. 

Maandag - was het nog niet zo warm gelukkig en ben ik na mijn werk eerst even wezen hardlopen. Rondje ging goed en ik merk dat mijn conditie steeds beter wordt.

Dinsdag - temperatuur was erg aangenaam maar nog niet bikiniwaardig volgens mij. Eerst hard gewerkt tot drie uur, daarna lekker met een boekje naar het strand gereden. Daar in m'n eentje lekker een wijntje gedronken en in het zonnetje mijn boek gelezen (Betrapt! - Marian Keyes, leest prima weg!). Zag trouwens toch een hoop mensen in bikini liggen, wat volgens mij toch nog best een beetje frisjes was. Daarna naar huis, snel gegeten en naar m'n twee wekelijks meditatieavondje. Was weer een erg fijne avond, zo heerlijk om even een avondje echt voor jezelf te hebben. Erg fijn om even bij jezelf te zijn en gewoon de boel de boel te laten en even in stilte te zijn.

Woensdag - weer gewerkt. Na het werk een poging tot hardlopen gedaan maar helaas was het echt te heet (voor een beginnerling als ik). Had een rondje ingepland richting strand en dan langs de boulevard terug. Maar ik was vergeten dat ik dan een heuveltje op moet en dat is erg zwaar met 80 graden boven nul! Dus toen ik eenmaal boven was en mijn RunTrainer app mij zei dat ik 2 minuten moest gaan hardlopen, heb ik maar even afgeweken van het schema en het op een snelwandelen gezet. Ten slotte ook m'n rondje nog maar een beetje ingekort (maar goed ook want heb via de website afstandmeten.nl berekend dat ik alsnog een rondje van 4,85 km had gemaakt! En mijn normale rondjes zijn altijd zo'n 3 km).  Na wat uitpuffen en wat eten, heb ik met m'n zusje de hele avond kappertje gespeeld. Na een lange periode ben ik weer (bijna) terug bij mijn blonde haarkleur, lekker zomers! 

Donderdag - wederom gewerkt (begint saai te klinken...) Uit mijn werk vandaan even snel een maaltijdsalade gegeten bij mijn zus en 's avonds een prachtige lezing gehad over Werken met Engelen van John Breukels, bij Centrum le Soleil.

Vrijdag - was het bloedverziekend heet. Uit het werk vandaan, tot vier uur gewerkt, wilde ik eigenlijk samen met mijn zus een drankje doen op het strand. Maar door de hitte hebben we maar de koelte van het winkelcentrum van Naaldwijk opgezocht. Lekker nieuw luchtje gekocht (DKNY, de appel :-) ). Daarna gezellig geBBQed, samen met paps en zussen voor de eerste keer dit jaar!

Zaterdag - samen met twee schatten van vriendinnen naar de Nationale Engelen Bewustzijn Dag geweest in Almere. Prachtige mensen ontmoet en mooie ervaringen gehad! Mooie dag om op terug te kijken.

Zondag - het was weer eens heerlijk weer! Om negen uur lag ik al in bikini, met boek, op een ligstoel. Na twee hete uurtjes ben ik me om gaan kleden om samen met mijn zusje naar een presentatie te gaan van Janet Ossebaard in Naarden, bij de Crop Circle Group. Weer een super middag gehad!! Zusje was ook helemaal blij dat ze mee was gegaan. Daarna, omdat we toch in de buurt waren, een rondje duren huizen gedaan in nabij gelegen Bussum. Volgens mij zijn we wel drie rondjes gereden (tja, twee meiden in een auto zonder TomTom...). De mensen zullen wel gedacht hebben; daar heb je weer zo'n toeristentour! Maar dat kon ons lekker niks schelen, ongegeneerd hebben we overal naar binnen gekeken! 's Avonds de finale gekeken van Peking Express en heel hard zitten duimen dat Quintin en Annebet zouden winnen en dat deden ze!! Super, je zou toch zo maar eventjes €90.000 winnen. Enorm verdiend hoor!

En toen was de week alweer om! Al met al genoeg meegemaakt!

Tot volgende week, lief dagboek!

donderdag 24 mei 2012

The Blonde is back!

Een tijdje lang wist ik niet wat ik met mijn haar aan moest. Ik was altijd blond geweest en dat past ook gewoon bij me. Maar dat was ik zat en toen ging ik dus naar donkerder haar toe, in het begin was het wel erg donker (als je het mij vraagt kwam aubergine aardig in de buurt!). Eerst maar eens even een foto van hoe blond ik was:

Aardig blond dus wel zoals je kunt zien. En zo blond was ik mijn hele leven al geweest (met hulp van de kapper hier en daar), op deze foto was ik 21. Dan komt er nou eenmaal zo'n moment in je leven dat je denkt, ik wil eens wat anders! Dus ga je in de weer met flesjes haarverf en dat soort dingen. Uiteindelijk komt er dan een kleur uit, waar je eventjes van schrikt (gedurende twee weken, elke keer als je in de spiegel kijkt). Het resultaat was als volgt:

Het is zelfs nog iets donkerder dan dit geweest, maar daar kan ik nergens een foto van vinden! Ergens vond ik dit wel mooi hoor, anders loop je er niet mee rond. Maar blond was toch eigenlijk een beetje mijn thuisbasis en dus wilde ik langzaam weer terug naar blond. Maar, als je eenmaal donker bent, met een warme gloed er doorheen, is het heel moeilijk om terug te gaan naar een mooie kleur blond. Dat kan al snel gelig uit pakken. Dus ging ik eerst maar naar licht bruin.

En die kleur is best aardig uitgepakt, al zeg ik het zelf. Oh ja, dit is niet allemaal zelf gedaan hoor! Ik ben tussendoor ook nog even naar de kapper geweest voor high lights, maar dat wil je ook niet elke maand laten doen. Dan houd ik aan het eind van het jaar geen rib meer over! Maar hier was ik al erg tevreden mee. Ik vond de kleur alleen een beetje nietszeggend, echt zo'n tussenkleurtje. Mijn moeder zei al dat ik gewoon vijf tinten lichter moest nemen, oftwel gewoon hoog blond. Maar ik was een beetje bang dat ik er daarna dan als een peentje bij zou lopen, of als een kanarie, je weet nooit hoe dat uit pakt. Totdat ik het zat was. Het is weer hartstikke mooi weer aan het worden en ik wilde mijn blonde coupe terug. Zo gezegd, zo gedaan dan maar. Ik weer naar het Kruidvat, om verf te halen (ze hebben daar trouwens echt geweldige mousse van het huismerk, zelfde als de Sublime Mousse maar dan de helft goedkoper!). Ik heb de lichtste kleur verf gehaald die ze hadden. Samen met mijn zusje weer een avondje kappertje lopen spelen en ik was onwijs benieuwd naar het resultaat. Toen ik in de spiegel keek voor ik het uit ging wassen dacht ik dat een gelige waas zag, maar dat zal vast de verf zijn geweest. Hoe dan ook, na een half uur in laten werken sprong ik onder de douche. Daarna natuurlijk snel de fohn erop om het resultaat te zien. En ik moet zeggen; dat mag er zijn hoor!!
Het is nog niet helemaal zo licht als ik zou willen, maar ik kom weer een heel stuk in de buurt!! Glad to be Blonde again!!



maandag 21 mei 2012

Hardlopen


Sinds een paar weken ben ik begonnen met hardlopen. En ik moet zeggen, het is erg lekker! Ik ren lekker door het bos, geniet van de natuur, van de zonnestralen, van de zingende vogeltjes. En van mijn muziek uit m'n oordopjes. Het is wel lastig maar, ik ren in mijn eigen tempo en heb een geweldige app waarmee ik in mijn eigen tempo kan opbouwen naar 5 km hardlopen. De app heet Run Trainer en ik heb 'm gedownload voor mijn Iphone. Je kan eerst drie 'lessen' als demo doen, zo kan je uitvinden of deze manier van trainen voor jou werkt. De lessen zijn opgebouwd in stukken hardlopen en in tussen die stukken hardlopen moet je wandelen, zodat je wel op adem kan komen maar toch in beweging blijft. En de kunst is natuurlijk om niet stil te gaan staan! Want zodra je stil gaat staan, heb je geen zin meer om verder te gaan.. Geloof mij maar! Als die drie lessen je uiteindelijk bevallen, kan je een schema kopen. Je hebt de volgende schema's: 5 km, 10 km, 15 km, 20 km en het Marathon Pack (dat zijn alle schema's met korting). Ik ben maar begonnen met die van 5 km, leek me wel even genoeg voor nu. Voor die schema's moet je dus betalen; €2,39 per pack. Die van 5 km bestaat uit 10 weken, dan ren je drie keer per week. Maar als je minder vaak per week wilt rennen kan dat natuurlijk ook, al zal je er dan uiteraard wel langer over doen. Het grappige is dat je in je statistieken ook bij kunt houden hoe ver je elke keer bent gegaan en hoe snel je gemiddelde afstand was. Bij mijn eerste Demo Run liep ik gemiddeld 6,95 km per uur op een afstand van 2,08 km (in 18 minuten). Bij mijn laatste run (week 4, les 1) liep ik gemiddeld 7,51 km per uur op een afstand van 3 km (in 24 minuten). Langzaam komt de 5 km in zicht!Het zal nog een hele (lijdens)weg worden, maar dit doel heb ik nu eenmaal voor mezelf gesteld. En oh ja, je kan ook zien hoeveel calorieën je hebt verbrand per run. Zo heb ik vandaag 270,4 calorieën verbrand, door 24 minuten bezig te zijn! Heerlijk! Ik kan het iedereen dan ook aanraden! Ik dacht ook altijd dat hardlopen niks voor mij zou zijn, maar het gaat niet alleen om het hardlopen. Het gaat ook om het genieten tijdens het lopen, het genieten van de natuur om je heen, van de mensen die je misschien tegen gaat komen en van de conditie die je opbouwt.

Engelenkaartje

Eerder heb ik al aangegeven dat één van mijn interesses ook spiritualiteit is. En ik mag dan ook graag eens een engelenkaartje of iets dergelijks trekken. Thuis heb ik de Boodschappen van de Engelen van Doreen Virtue. Hierbij de Kaart die ik vanavond heb getrokken.

Caressa

Je bent aan het eind van een bepaalde cyclus in je leven aangekomen. Roep de Engelen aan om je te helpen en te begeleiden naar de volgende fase. Het geluk lacht je toe.

Grappig, eerder gaf ik al aan dat mijn relatie is verbroken. De eerste zin die in de uitgebreide omschrijving staat is; 'Je kunt je misschien verdrietig voelen, alsof je hart gebroken is, omdat deze cyclus is afgelopen.' En inderdaad, daar voel ik me nog wel eens verdrietig over. Verder staat erin dat als ik klaar ben met het verdriet dat de Engelen mij langzaam zullen laten zien dat dit einde ook nieuwe zegeningen heeft, wat ik ook absoluut geloof. Ook wordt er aangeraden om een dagboek bij te houden... Is een blog ook goed, lieve Engelen?! ;-)

zondag 20 mei 2012

Opruimen

Opruimen is eigenlijk nooit één van mijn sterkste punten geweest. Ik liet altijd overal van alles slingeren, mijn kamer was vroeger één grote puinbende en ik was altijd alles kwijt (tot mijn fiets aan toe.. hoe doe je dat??). Tegenwoordig is het al iets minder, mede doordat ik zo'n zeven jaar samen heb gewoond met een man die wel van opruimen hield. Maar sinds ik weer bij mijn vader woon (relatie is over) merk ik toch dat ik op moet letten om niet in oude patronen te vervallen. Want tja, mijn kamertje is hier natuurlijk een stukje kleiner en gek genoeg heb je dan ineens veel meer ruimte om een zooi van te maken. Zo heb ik geen idee waar ik mijn kleding moet laten die ik 's avonds uit doe als ik in bed stap. Dan zal je zeggen; wat dacht je van in de wasmand, of in je kast. Tja, die kast staat dus niet bij mij op de kamer (en ja, dat is misschien wel drie hele meters lopen!) en als ik één keer een shirtje aan heb gehad hoeft dat natuurlijk niet meteen in de wasmand. Dus waar laat je dat dan, als je geen zin hebt om naar je kast te lopen? En ik heb daar natuurlijk een uitermate geschikt plekje voor gevonden. Naast mijn sidetable, op een lectuurbak. Wat een uitvinding. Maar als ik dat een weeklang doe, weet ik op zaterdag echt niet meer wat ik daar maandag heb neergelegd. Wacht even, nu klinkt het wel heel erg. Zo erg is het namelijk niet, want die spullen van maandag zijn waarschijnlijk allang weer weg. Zo'n viespeuk ben ik nou ook weer niet! Maar goed, toch kan dat aardig opstapelen. En dan lijkt mijn hele kamer meteen weer zo'n bende. Terwijl ik me nog zo heb voorgenomen om alles netjes en georganiseerd te houden. Dat kan ik blijkbaar gewoon niet, ben ik niet voor in de wieg gelegd. En dan krijg je op de meest rare moment ineens een aanval van opruimwoede. Zo stapte ik net bijna onder de douche toen ik me bedacht dat mijn 'stapeltje' kleren en mijn sidetable nu eigenlijk wel opgeruimd moesten worden. En daar zit je dan, op zondagavond, terwijl je eigenlijk heel graag naar je bed wilt, je sieraden, make-upjes en kleren uit te zoeken. Maar het is nu wel lekker opgeruimd! Ik lig nu in bed en kijk vanuit mijn bed op mijn sidetable, die heerlijk opgeruimd is. Sieraden zijn allemaal netjes georganiseerd, daar waar ze horen en de stapel kleding is nu opgeruimd. Natuurlijk met de intentie om dit gewoon bij te gaan houden. En echt waar, ik wil het ook altijd heel graag bijhouden, maar dan komt er toch weer een stukje luiheid om de hoek kijken. Dan heb ik toch even geen zin om die kleren in mijn kast te leggen en liggen ze daar prima op mijn lectuurbak (waar trouwens geen lectuur in zit, maar een paar laarzen die ik nooit meer aan trek...). Ok, een goede eerste indruk maak ik nu denk ik niet. Maar ik zal beloven, dat niet al mijn berichten zo zullen worden.