maandag 4 juni 2012

Lief dagboek (2)


Lief dagboek,

Weer week voorbij (time flies!!). Deze week minder mooie temperaturen, eigenlijk wel aardig hardloopweer. Maar ik moet bekennen (shame,shame,shame) om de één of andere reden is er deze week niks van hardlopen terecht gekomen. Ik was dan ook eerlijk gezegd erg moe en heb nu maar eens naar mijn lichaam geluisterd.

Maandag (tweede pinksterdag) - eindelijk tijd om naar het strand te gaan! Het weerbericht zag er goed uit, niet zo warm als de andere dagen, maar wel lekker strandweer. 's Ochtends om tien uur was er hier nog geen wolkje aan de lucht en dus hees ik me in bikini, lekker strandjurkje aan en op het fietsje richting strand. Daar aangekomen bleek dus dat er zeemist was. Hardnekkige zeemist. Geen spoortje zon was er te bekennen en de wind maakte het nog eens tien graden kouder! Dus wij (pap, zusje en ik) weer terug naar huis, dan maar in de tuin liggen! Maar ook daar bleek de zon verdwenen te zijn. Ok, so much voor een lekker dagje strand. Na wat huishoudelijke taakjes besloten we om naar het winkelcentrum in Rijswijk te gaan, lekker burgerlijk op tweede pinksterdag. Daar bleek het heerlijk weer te zijn en hebben we lekker gelunchd op een terrasje en wat winkeltjes bekeken! .
's Avonds de season final gekeken van Greys, ik kwam zakdoekjes te kort!! En erg jammer dat het nu weer heel lang gaat duren voor ik weet hoe het af gaat lopen, mijn geduld wordt op de proef gesteld!


Dinsdag - weer aan het werk na een drie daags weekend. 's Avonds naar Brabant gereden voor een dinner date, wat erg gezellig was!!

Woensdag - gewerkt en eigenlijk wilde ik nog een rondje gaan hardlopen. Maar op mijn werk merkte ik al dat mijn lichaam eigenlijk niet zo'n zin had. Ik was moe (waarvan...?) en keek uit naar een avondje op de bank. Dus dat is het uiteindelijk ook geworden. Weliswaar kijkend naar 'ons' elftal tegen Slowakije, dus al met al een sportief avondje geweest ;-)

Donderdag - Na het werk bij mijn zus gaan eten. Daarna samen naar de film gegaan, The Vow. Een aanrader, prachtige film over de liefde! Het werd overigens wel een soort van kleine race tegen de klok om op tijd te zijn. Omdat ik nog een andere broek aan moest doen (witte spijkerbroek + stromende regen = geen goede combinatie) waren we de 5 minuten speling kwijt die we hadden ingepland. Uiteindelijk waren we precies op tijd in de bioscoop. Terwijl zuslief de kaartjes regelde, bestelde ik de popcorn. Nog een laatste sprint naar boven en we waren op tijd! En toen konden we lekker anderhalf uur onderuit zitten.


Vrijdag - Prachtige bos Lisianthus gekregen van het werk, omdat ze over waren! Die staan nu hartstikke mooi te zijn op de eettafel! Uit het werk vandaan thuis snel de bloemen in water gezet en doorgegaan naar zangles in Delft. Eerst dacht ik nog dat ik lekker op tijd zou zijn en dus misschien wel even tijd zou hebben om lekker in wat winkeltjes te neuzen (ik ben van het kijken-kijken-niet-kopen-type). Maar helaas, door file was ik te laat en moest ik me dus haastig een weg banen langs al die leuke winkeltjes, op naar een uurtje zangles. Wat overigens weer erg leuk was! Nou bleek het dus koopavond te zijn en kon ik dus nog eventjes neuzen, maar ik was plotsklaps hartstikke moe. Dus helaas, ik heb alleen bij de supermarkt een pizza gehaald en toen snel naar huis gereden om die in de oven te gooien!

Zaterdag - Niet erg veel gedaan, 's middags is de straat compleet versierd door mijn vader en de overbuurman. De mannen hebben er weer een waar meesterwerkje van gemaakt! Maar ze zijn nog niet klaar, de oranjekoorts is blijkbaar goed aangeslagen. 's Avonds de wedstrijd gekeken, prachtig om te zien hoe 'onze mannen' de Noord-Ieren inmaakten.

Zondag - Uitgeslapen tot half tien! Jippie! En daarna tot een uurtje of twaalf in bed gelegen, samen met mijn geliefde laptop. Gewoon lekker wat gesurfd en wat bladzijdes van m'n boek getypt (ja ja, probeer een boek te schrijven. En let dan vooral op het woordje probeer!). Voor de rest een heerlijke pyjama dag gehad. Samen met vader en zusje de film New Year's Eve gekeken (op 3 juni), wat een fijne feel good movie is dat zeg! Als een mens daar niet vrolijk van wordt, dan weet ik het ook niet meer! Ook nog wat bladzijden gelezen in m'n boek (Betrapt, Marian Keyes). Heb hem al een keer eerder gelezen, maar ik het nu bijna uit en weet gewoon nog steeds niet hoe het af loopt! Alsof ik 't voor de eerste keer lees! En rond een uurtje of zes belde grote zus of ik nog mee wilde naar een kroegje ergens in Rotterdam, naar een optreden van Uit je Stekker (serieus), www.uitjestekker.nu
Wij dachten dus dat het tot 21.00 uur zou duren. Toen we er eenmaal waren (uurtje of half acht) werden er echter nog maar 5 liedjes gespeeld en toen was het feest over. Ach, laten we zeggen dat het kort maar krachtig was. Want leuk was het zeker! Voor herhaling vatbaar.

Dat was het weer voor deze week.

Tot volgende week, lief dagboek!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten