Lief dagboek,
Maandag - Niks gedaan. Ik weet het, het is schandalig. Tuurlijk heb ik overdag wel hard gewerkt, maar voor de rest heb ik helemaal niks gedaan. Althans, ik kan het me niet herinneren...
Dinsdag - Hard gewerkt en na het eten heerlijk wezen hardlopen! Heb 26 min gelopen, 3.39 km en gem. snelheid is 7.83 km/h. Verder dinsdag nog lekker zitten tekenen. Vind het heerlijk om met mijn passertje, mijn geodriehoek en mijn potloden in de weer te zijn. Zo maak ik mijn eigen mandala's en kleur ze in. Het zijn misschien niet de allermooiste, maar ik vind ze prachtig :)
Woensdag - Overdag aan het werk, uiteraard in Oranje kleding. Uit het werk vandaan heb ik mijn jurkje opgehaald dat ik zaterdagavond aan ging doen naar de Dinershow. Het jurkje was te lang, zat bovenaan niet helemaal goed en de bandjes moesten ipv kruislings gewoon over mijn schouders. Dus even bij het naaiatelier (lees; de plaatselijke 'Turk') gebracht en voor 18 euro heb ik dus een heel ander jurkje! En hij staat super leuk nu! 's Avonds kwamen de buren gezellig voetbal kijken, wat een teleurstelling was die wedstrijd. Maar het is niet anders. We hebben wel een ontzettend gezellige avond gehad!
Donderdag - Op mijn werk hadden we deze week open dagen en dus op donderdag mocht ik samen met wat collega's lekker gaan lunchen. Het was heerlijk en de 'beurs' zag er geweldig uit! Uit het werk vandaan ben ik naar mijn moeder gereden, waar we gezellig hebben geBBQed. Het weer was nog erg mooi, hebben lekker buiten kunnen zitten en daarna nog even een eindje met de hond gelopen.
Vrijdag - Als afsluiting van de open dagen op het werk hadden we een feestavond. Dus na me lekker opgetut te hebben, ging ik met mijn gekrulde haren op de fiets richting werk. Door een regenbui moest ik mijn capuchon opdoen en van de gekrulde haren was dan ook niet veel meer over. Maar het idee was leuk :) De avond was super! Heerlijke wijntjes, leuke muziek (niet alles was mijn smaak...) en dansjes doen met gezellige collega's. Al met al dus een zeer geslaagd avondje (ik lag dan ook pas 3 uur 's nachts in bed).
Zaterdag - Om negen uur werd ik wakker (bijna scheldend, aangezien zes uur slapen voor mij eigenlijk echt te kort is!). Na mezelf uit bed gehesen te hebben, heb ik me aangekleed en ben ik nog even het dorp in gegaan. Wat make-upjes gehaald en de finishing touch voor het cadeautje voor mijn zus. 's Avonds ga ik namelijk naar de Dinershow met mijn zus en twee vriendinnen. Mijn zus is pas in augustus jarig, maar we wilden haar nu alvast verassen. Bij de Dinershow kan je namelijk in het zonnetje gezet worden, dan schijnt er een grote spotlight op je en mag je een bloemetje in ontvangst nemen. Nou dat vonden wij natuurlijk een hartstikke leuk idee! Het leukste was dat ze er natuurlijk helemaal niks vanaf wist. 's Middags had mijn zusje mijn haar opnieuw gestijld en nu bleef het werkelijk prachtig zitten! Uiteindelijk dus in mijn 'nieuwe' jurkje, op naar de Dinershow. En wat een geweldige avond hebben we beleefd, wat was dat prachtig zeg. Onwijs gelachen (ook om mijn zus d'r bloemenmomentje :-) ) en geraakt door de prachtige nummers die werden gezongen door prachtige stemmen. Je betaalt je even scheel, maar ja, dan heb je ook wat. Oh ja en het eten was ook wel lekker! Apart, maar wel lekker.
Zondag - Om half elf werd ik wakker. Wat een schappelijke tijd is aangezien ik er pas om een uurtje of half vier in lag. En het was Vaderdag!! Dus naar beneden (toegegeven, met een klein ochtendhumeurtje...) en mijn vader een fijne Vaderdag wensen. Mijn zusje was ondertussen al bezig om het ontbijt te maken in de keuken, goed geregeld zeg ik zo ;-). Na te hebben gegeten, hebben mijn zusje en ik cupcakes gemaakt. Over een aantal weken geven we namelijk een High Tea en willen dan allerlei zelfgemaakte en zelfverzonnen cupcakes serveren, en tja, die moeten eerst geproefd worden! Vandaag hadden we Hazelnoot-Amandelchocolade gemaakt en Banaan-Rozijn. En die zijn goed geslaagd hoor. 's Avonds dé wedstrijd gekeken, wat geen echte wedstrijd bleek te zijn. Ok, we stonden eerst met 1-0 voor en het ging de eerste 20 minuten ook goed. Maar daarna ging het finaal de verkeerde kant op. Maar ja, volgende keer beter (positief blijven toch...).
De 4e week dat ik dit dagboek bijhoud is alweer voorbij... de tijd gaat hard!
Tot volgende week, lief dagboek.
Over het Leven, Plezier en Natuur
Over wat het leven zoal te bieden heeft. En dan met name op het gebied waar mijn interesses liggen; shoppen, lifestyle, theater, lezen maar ook natuur, spiritualiteit en de zin van het leven. Veelzijdig dus, precies zoals het leven zelf.
maandag 18 juni 2012
donderdag 14 juni 2012
De knop weer om
De knop moet weer om. En dan heb ik het niet over het Nederlands elftal, maar over mijn eetgewoontes en levensstijl op het moment. Ja, ik loop twee keer in de week hard en eet doordeweeks tussen de middag een gezonde salade, maar voor de rest eet ik meer dan me lief is, vooral ongezonde dingen. Terwijl ik echt wel gezond kan eten hoor!! Een tijdje terug ben ik in drie weken tijd 2,5 kilo afgevallen. Gewoon door weinig tot geen koolhydraten te eten en drie keer in de week te hardlopen. Dus ik weet dat ik het kan, maar het is zo verdomde lastig om die knop weer om te gooien. Niet dat ik weer aan ben gekomen, maar afgevallen ook zéker niet! Die knop moet dus om. Ik moet me weer bewust worden van alles wat ik eet, drink en wat ik beweeg. Want ik vind het heerlijk om buiten in beweging te zijn, dat is één ding dat zeker is. Dus moet ik dat meer gaan doen, ik merk dat ik mijn gedachten dan heerlijk kan verzetten en dat ik inspiratie krijg (creatieve ingevingen voor bijvoorbeeld schrijven, tekenen maar nog veel meer ingevingen/inzichten komen dan in me op). En daar komt dat vervelende woordje dan weer om de hoek kijken dat je dan nodig hebt; discipline. Ijzere discipline heb je nodig om het vol te houden. Maar als je zo'n levensstijl eenmaal een maandje volhoudt, weet je eigenlijk niet beter meer. En dan is een patatje of een pizza op zijn tijd ook echt een traktatie en kan je er echt van genieten (de kunst is dan te genieten zonder schuldgevoel). Als je daarna de draad maar gewoon weer op pakt!
Maar vanaf maandag ga ik dus gewoon weer keihard aan de slag! En nu ik het op m'n blog heb gezet is er natuurlijk helemaal geen weg meer terug! Morgen heb ik nog een uitgebreide lunch op het werk, 's avonds een BBQ, vrijdag feestje op het werk, zaterdag avondje uit en zondag Vaderdag. Dus MAANDAG ga ik er weer voor! Drie keer in de week hardlopen (ook als het geen lekker weer is) en gezond eten, waarbij ik 's avonds mijn koolhydraten laat staan. Voor mij werkt dit goed, ik ga niet zeggen dat iedereen het zo moet doen want iedereen is uniek en ieder lichaam werkt anders. Er zijn mensen die alleen maar hun snoep hoeven te laten staan en dan al een kilo per week afvallen. Ik hoor jammer genoeg niet tot deze groep mensen. Ik moet echt vechten om kilo's kwijt te raken, maar daarentegen geeft het misschien wel weer meer voldoening als ik die kilo's eenmaal kwijt ben. Voor mij werkt het dus het beste om veel te gaan bewegen (wat ook erg goed is voor de mentale gemoedstoestand) en daarnaast low carb te eten. In het weekend eet ik dan wel bij 1 maaltijd koolhydraten, als soort traktatie. Want het moet wel leuk blijven. Ik ben van mening dat je jezelf niet al te veel moet gaan pesten. Als jij in het weekend graag eens broodje eet, kan dat best. Maar neem dan bijvoorbeeld alleen tijdens de lunch een broodje en laat 's avonds je aardappelen/rijst/pasta staan (als je low carb eet). Nogmaals, dit is mijn mening. Voor mij werkt het zo het beste, het kan zijn dat het voor een ander heel anders werkt!
Vanaf maandag verschijnen hier dus ook met enige regelmaat berichten (onder de naam 'De knop weer om') op het gebied van gezond eten, afvallen en bewegen.
En als je ook graag wilt beginnen met gezond eten/bewegen/gezonde leefstijl, maar je weet niet hoe; schroom niet om te reageren hieronder. Misschien kan ik je helpen met wat tips!
Maar vanaf maandag ga ik dus gewoon weer keihard aan de slag! En nu ik het op m'n blog heb gezet is er natuurlijk helemaal geen weg meer terug! Morgen heb ik nog een uitgebreide lunch op het werk, 's avonds een BBQ, vrijdag feestje op het werk, zaterdag avondje uit en zondag Vaderdag. Dus MAANDAG ga ik er weer voor! Drie keer in de week hardlopen (ook als het geen lekker weer is) en gezond eten, waarbij ik 's avonds mijn koolhydraten laat staan. Voor mij werkt dit goed, ik ga niet zeggen dat iedereen het zo moet doen want iedereen is uniek en ieder lichaam werkt anders. Er zijn mensen die alleen maar hun snoep hoeven te laten staan en dan al een kilo per week afvallen. Ik hoor jammer genoeg niet tot deze groep mensen. Ik moet echt vechten om kilo's kwijt te raken, maar daarentegen geeft het misschien wel weer meer voldoening als ik die kilo's eenmaal kwijt ben. Voor mij werkt het dus het beste om veel te gaan bewegen (wat ook erg goed is voor de mentale gemoedstoestand) en daarnaast low carb te eten. In het weekend eet ik dan wel bij 1 maaltijd koolhydraten, als soort traktatie. Want het moet wel leuk blijven. Ik ben van mening dat je jezelf niet al te veel moet gaan pesten. Als jij in het weekend graag eens broodje eet, kan dat best. Maar neem dan bijvoorbeeld alleen tijdens de lunch een broodje en laat 's avonds je aardappelen/rijst/pasta staan (als je low carb eet). Nogmaals, dit is mijn mening. Voor mij werkt het zo het beste, het kan zijn dat het voor een ander heel anders werkt!
Vanaf maandag verschijnen hier dus ook met enige regelmaat berichten (onder de naam 'De knop weer om') op het gebied van gezond eten, afvallen en bewegen.
En als je ook graag wilt beginnen met gezond eten/bewegen/gezonde leefstijl, maar je weet niet hoe; schroom niet om te reageren hieronder. Misschien kan ik je helpen met wat tips!
dinsdag 12 juni 2012
maandag 11 juni 2012
Lief dagboek (3)
Lief dagboek,
Sorry dat ik mijn blog afgelopen week zo verwaarloosd heb! Ik had ideeën zat, maar op de één of andere manier is er niets van terecht gekomen om dat ook allemaal uit te werken... Voortaan zal ik er beter op letten...
Maandag - Ik begon de dag goed, hoewel een beetje humeurig maar had al een hele planning gemaakt. Ik zou eerst wat boodschapjes halen voor de lunch op mijn werk, daarna heel hard aan het werk gaan, uit mijn werk vandaan zou ik gaan hardlopen en daarna lekker in mijn warme kleren op de bank ploffen (want het was errug koud die dag). Rond een uurtje of elf was ik het echter helemaal zat. Mijn energie was helemaal op en ik kon het niet meer opbrengen om me nog te concentreren op mijn werk. Bibberend en rillend heb ik mijn spullen opgeruimd en ben ik om 12 uur naar huis gegaan. Eerst even langs de supermarkt om wat lekkers te lunchen te halen (je moet uiteraard wel goed voor jezelf zorgen) en daarna heerlijk in mijn makkelijke kleren op de bank gaan liggen. Radiootje aan, laptop bij de hand, boekje in de hand en ik heb me wel vermaakt die middag. Dat had ik echt eventjes nodig.
Dinsdag - Doodmoe, het lijkt wel of ik niet uitrust 's nachts! Maar vol goeie moed weer aan het werk gegaan en het ging een stuk beter dan de dag ervoor. 's Avonds het laatste meditatieavondje van het seizoen, afgesloten met een prachtige meditatie!
Woensdag - was ik weer helemaal het ventje en heb ik dus hard gewerkt. 's Avonds lekker naar het strand gefietst, in gezelschap van mijn fototoestel (met de intentie om de foto's op m'n blog te zetten, die komen zo dus nog...). Het was niet echt erg mooi weer, maar het was niet koud gelukkig. Lekker een stukje door de duinen gebanjerd en eventjes met mijn blote voetjes in het zeewater gestaan. Wat ben ik blij dat ik zo dicht bij het strand woon! Heerlijk om eventjes de rust op te zoeken en gewoon eventjes alleen met je gedachten (of zonder je gedachten) te kunnen zijn. Moet ik vaker doen..
Donderdag - Na een drukke werkdag samen met een vriendin gezellig op een terrasje gezeten. Toegegeven, het weer was niet zo mooi; maar onder een grote parasol was het aardig uit te houden! Gezellig gekletst en toen was het zomaar ineens kwart voor elf, gewoon op een doordeweekse dag. Dus snel naar huis en naar bed!
Vrijdag - Samen met mijn paps en mijn zusje naar de voorstelling 'Fashion' van het Vlaardings Musical Gezelschap (VMG) geweest. Wat geweldig! En dat noemen ze dan amateurtheater. Dit zijn absoluut geen amateurs! Het is dat de voorstelling al voorbij is, maar anders had ik iedereen aangeraden om kaarten te kopen. Maar houd het VMG vooral in de gaten (http://www.vlaardingsmusicalgezelschap.nl/) want er komen vast en zeker weer nieuwe voorstelling en daar moet je gewoon bij zijn! Geloof me maar op mijn woord :)
Zaterdag - Niet echt veel ondernomen, paar winkeltjes bekeken en twee nieuwe shirtjes gekocht. Daarna om 18.00 uur samen met paps, zusje en zus de wedstrijd Nederland-Denemarken gekeken. En wat hebben we een hoop kansen gehad. Heel jammer dat we ze niet af konden maken anders hadden we met 20-1 kunnen winnen! Ik geloof absoluut nog steeds in 'onze mannen' en Duitsland gaan we gewoon inmaken aanstaande woensdag.
Zondag - samen met een vriendin naar een Organic High Tea geweest van een oud-klasgenootje. Was erg lekker!! Wist niet zo goed wat ik ervan moest verwachten, maar dit heeft al mijn verwachtingen overtroffen. De cupcakes waren heerlijk. En daarbij dus ook nog eens organic! Absoluut een bedrijfje om in de gaten te houden; http://www.facebook.com/#!/charlys.fairfoods
En toen was mijn derde week dagboek bijhouden alweer om. Volgende week zal ik meer tijd aan mijn blog gaan proberen te besteden!!!
Tot volgende week, lief dagboek.
maandag 4 juni 2012
Lief dagboek (2)
Lief dagboek,
Weer week voorbij (time flies!!). Deze week minder mooie temperaturen, eigenlijk wel aardig hardloopweer. Maar ik moet bekennen (shame,shame,shame) om de één of andere reden is er deze week niks van hardlopen terecht gekomen. Ik was dan ook eerlijk gezegd erg moe en heb nu maar eens naar mijn lichaam geluisterd.
Maandag (tweede pinksterdag) - eindelijk tijd om naar het strand te gaan! Het weerbericht zag er goed uit, niet zo warm als de andere dagen, maar wel lekker strandweer. 's Ochtends om tien uur was er hier nog geen wolkje aan de lucht en dus hees ik me in bikini, lekker strandjurkje aan en op het fietsje richting strand. Daar aangekomen bleek dus dat er zeemist was. Hardnekkige zeemist. Geen spoortje zon was er te bekennen en de wind maakte het nog eens tien graden kouder! Dus wij (pap, zusje en ik) weer terug naar huis, dan maar in de tuin liggen! Maar ook daar bleek de zon verdwenen te zijn. Ok, so much voor een lekker dagje strand. Na wat huishoudelijke taakjes besloten we om naar het winkelcentrum in Rijswijk te gaan, lekker burgerlijk op tweede pinksterdag. Daar bleek het heerlijk weer te zijn en hebben we lekker gelunchd op een terrasje en wat winkeltjes bekeken! .
's Avonds de season final gekeken van Greys, ik kwam zakdoekjes te kort!! En erg jammer dat het nu weer heel lang gaat duren voor ik weet hoe het af gaat lopen, mijn geduld wordt op de proef gesteld!
Dinsdag - weer aan het werk na een drie daags weekend. 's Avonds naar Brabant gereden voor een dinner date, wat erg gezellig was!!
Woensdag - gewerkt en eigenlijk wilde ik nog een rondje gaan hardlopen. Maar op mijn werk merkte ik al dat mijn lichaam eigenlijk niet zo'n zin had. Ik was moe (waarvan...?) en keek uit naar een avondje op de bank. Dus dat is het uiteindelijk ook geworden. Weliswaar kijkend naar 'ons' elftal tegen Slowakije, dus al met al een sportief avondje geweest ;-)
Donderdag - Na het werk bij mijn zus gaan eten. Daarna samen naar de film gegaan, The Vow. Een aanrader, prachtige film over de liefde! Het werd overigens wel een soort van kleine race tegen de klok om op tijd te zijn. Omdat ik nog een andere broek aan moest doen (witte spijkerbroek + stromende regen = geen goede combinatie) waren we de 5 minuten speling kwijt die we hadden ingepland. Uiteindelijk waren we precies op tijd in de bioscoop. Terwijl zuslief de kaartjes regelde, bestelde ik de popcorn. Nog een laatste sprint naar boven en we waren op tijd! En toen konden we lekker anderhalf uur onderuit zitten.
Vrijdag - Prachtige bos Lisianthus gekregen van het werk, omdat ze over waren! Die staan nu hartstikke mooi te zijn op de eettafel! Uit het werk vandaan thuis snel de bloemen in water gezet en doorgegaan naar zangles in Delft. Eerst dacht ik nog dat ik lekker op tijd zou zijn en dus misschien wel even tijd zou hebben om lekker in wat winkeltjes te neuzen (ik ben van het kijken-kijken-niet-kopen-type). Maar helaas, door file was ik te laat en moest ik me dus haastig een weg banen langs al die leuke winkeltjes, op naar een uurtje zangles. Wat overigens weer erg leuk was! Nou bleek het dus koopavond te zijn en kon ik dus nog eventjes neuzen, maar ik was plotsklaps hartstikke moe. Dus helaas, ik heb alleen bij de supermarkt een pizza gehaald en toen snel naar huis gereden om die in de oven te gooien!
Zaterdag - Niet erg veel gedaan, 's middags is de straat compleet versierd door mijn vader en de overbuurman. De mannen hebben er weer een waar meesterwerkje van gemaakt! Maar ze zijn nog niet klaar, de oranjekoorts is blijkbaar goed aangeslagen. 's Avonds de wedstrijd gekeken, prachtig om te zien hoe 'onze mannen' de Noord-Ieren inmaakten.
Zondag - Uitgeslapen tot half tien! Jippie! En daarna tot een uurtje of twaalf in bed gelegen, samen met mijn geliefde laptop. Gewoon lekker wat gesurfd en wat bladzijdes van m'n boek getypt (ja ja, probeer een boek te schrijven. En let dan vooral op het woordje probeer!). Voor de rest een heerlijke pyjama dag gehad. Samen met vader en zusje de film New Year's Eve gekeken (op 3 juni), wat een fijne feel good movie is dat zeg! Als een mens daar niet vrolijk van wordt, dan weet ik het ook niet meer! Ook nog wat bladzijden gelezen in m'n boek (Betrapt, Marian Keyes). Heb hem al een keer eerder gelezen, maar ik het nu bijna uit en weet gewoon nog steeds niet hoe het af loopt! Alsof ik 't voor de eerste keer lees! En rond een uurtje of zes belde grote zus of ik nog mee wilde naar een kroegje ergens in Rotterdam, naar een optreden van Uit je Stekker (serieus), www.uitjestekker.nu
Wij dachten dus dat het tot 21.00 uur zou duren. Toen we er eenmaal waren (uurtje of half acht) werden er echter nog maar 5 liedjes gespeeld en toen was het feest over. Ach, laten we zeggen dat het kort maar krachtig was. Want leuk was het zeker! Voor herhaling vatbaar.
Dat was het weer voor deze week.
Tot volgende week, lief dagboek!
zondag 3 juni 2012
Review Film; The Vow
Zakdoekjes rating : 4 out of 5
Oh ja, als je dus naar deze film gaat, houd er dan rekening mee dat er erg kleffe stelletjes in de zaal kunnen zitten. De zaal was niet erg vol, maar twee rijen rechts van mij zat een stel dat niet van elkaar af kon blijven. Nou geeft dat niet hoor, ga lekker je gang, maar als ik bij elke stilte die er in de film valt smak en smek geluiden hoor is dat wel een beetje vervelend. Het was zelfs zo erg dat we op een gegeven moment even geen geluid van rechts hoorden en na een tijdje een onverklaarbare kreun de bioscoopzaal vulde. Dus... Zus en ik (met wie ik dus naar de film was) keken elkaar en we moesten erg ons best doen om niet in lachen uit te barsten!
Things to do on a Rainy Sunday
Het regent vandaag de hele dag als ik de weerberichten mag geloven. Dus een mooie dag om lekker binnen te blijven. Maar wat doen we als het regent... Hier een paar tips:
- Eindelijk eens lekker uitslapen, want dat is zonde om te doen als het mooi weer is.
- Kamer opruimen (of huis, is maar net hoe je woont!)
- Dat boek lezen dat al maanden op je nachtkastje ligt
- Schrijven aan dat boek dat je altijd al had willen schrijven
- Pak eens een vel papier, wat kleurpotloden en begin gewoon eens te kleuren. Kleuren is niet alleen voor kleuters. Laat je creativiteit lekker z'n gang gaan!
- Filmpjes kijken
- De hele dag in je pyjama/makkelijke broek rondlopen
- Aan je blog werken :)
- De was doen (moet ook gebeuren!)
- Mooie muziekjes luisteren
- Luisterend naar die muziekjes je ogen sluiten, gedachten op nul zetten en je energie lekker laten stromen (oftewel mediteren)
(Mocht je nog tips hebben; leave a comment!!)
Abonneren op:
Posts (Atom)


.jpg)


