

Sinds een paar weken ben ik begonnen met hardlopen. En ik moet zeggen, het is erg lekker! Ik ren lekker door het bos, geniet van de natuur, van de zonnestralen, van de zingende vogeltjes. En van mijn muziek uit m'n oordopjes. Het is wel lastig maar, ik ren in mijn eigen tempo en heb een geweldige app waarmee ik in mijn eigen tempo kan opbouwen naar 5 km hardlopen. De app heet Run Trainer en ik heb 'm gedownload voor mijn Iphone. Je kan eerst drie 'lessen' als demo doen, zo kan je uitvinden of deze manier van trainen voor jou werkt. De lessen zijn opgebouwd in stukken hardlopen en in tussen die stukken hardlopen moet je wandelen, zodat je wel op adem kan komen maar toch in beweging blijft. En de kunst is natuurlijk om niet stil te gaan staan! Want zodra je stil gaat staan, heb je geen zin meer om verder te gaan.. Geloof mij maar! Als die drie lessen je uiteindelijk bevallen, kan je een schema kopen. Je hebt de volgende schema's: 5 km, 10 km, 15 km, 20 km en het Marathon Pack (dat zijn alle schema's met korting). Ik ben maar begonnen met die van 5 km, leek me wel even genoeg voor nu. Voor die schema's moet je dus betalen; €2,39 per pack. Die van 5 km bestaat uit 10 weken, dan ren je drie keer per week. Maar als je minder vaak per week wilt rennen kan dat natuurlijk ook, al zal je er dan uiteraard wel langer over doen. Het grappige is dat je in je statistieken ook bij kunt houden hoe ver je elke keer bent gegaan en hoe snel je gemiddelde afstand was. Bij mijn eerste Demo Run liep ik gemiddeld 6,95 km per uur op een afstand van 2,08 km (in 18 minuten). Bij mijn laatste run (week 4, les 1) liep ik gemiddeld 7,51 km per uur op een afstand van 3 km (in 24 minuten). Langzaam komt de 5 km in zicht!Het zal nog een hele (lijdens)weg worden, maar dit doel heb ik nu eenmaal voor mezelf gesteld. En oh ja, je kan ook zien hoeveel calorieën je hebt verbrand per run. Zo heb ik vandaag 270,4 calorieën verbrand, door 24 minuten bezig te zijn! Heerlijk! Ik kan het iedereen dan ook aanraden! Ik dacht ook altijd dat hardlopen niks voor mij zou zijn, maar het gaat niet alleen om het hardlopen. Het gaat ook om het genieten tijdens het lopen, het genieten van de natuur om je heen, van de mensen die je misschien tegen gaat komen en van de conditie die je opbouwt.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten