Aardig blond dus wel zoals je kunt zien. En zo blond was ik mijn hele leven al geweest (met hulp van de kapper hier en daar), op deze foto was ik 21. Dan komt er nou eenmaal zo'n moment in je leven dat je denkt, ik wil eens wat anders! Dus ga je in de weer met flesjes haarverf en dat soort dingen. Uiteindelijk komt er dan een kleur uit, waar je eventjes van schrikt (gedurende twee weken, elke keer als je in de spiegel kijkt). Het resultaat was als volgt:
Het is zelfs nog iets donkerder dan dit geweest, maar daar kan ik nergens een foto van vinden! Ergens vond ik dit wel mooi hoor, anders loop je er niet mee rond. Maar blond was toch eigenlijk een beetje mijn thuisbasis en dus wilde ik langzaam weer terug naar blond. Maar, als je eenmaal donker bent, met een warme gloed er doorheen, is het heel moeilijk om terug te gaan naar een mooie kleur blond. Dat kan al snel gelig uit pakken. Dus ging ik eerst maar naar licht bruin.
En die kleur is best aardig uitgepakt, al zeg ik het zelf. Oh ja, dit is niet allemaal zelf gedaan hoor! Ik ben tussendoor ook nog even naar de kapper geweest voor high lights, maar dat wil je ook niet elke maand laten doen. Dan houd ik aan het eind van het jaar geen rib meer over! Maar hier was ik al erg tevreden mee. Ik vond de kleur alleen een beetje nietszeggend, echt zo'n tussenkleurtje. Mijn moeder zei al dat ik gewoon vijf tinten lichter moest nemen, oftwel gewoon hoog blond. Maar ik was een beetje bang dat ik er daarna dan als een peentje bij zou lopen, of als een kanarie, je weet nooit hoe dat uit pakt. Totdat ik het zat was. Het is weer hartstikke mooi weer aan het worden en ik wilde mijn blonde coupe terug. Zo gezegd, zo gedaan dan maar. Ik weer naar het Kruidvat, om verf te halen (ze hebben daar trouwens echt geweldige mousse van het huismerk, zelfde als de Sublime Mousse maar dan de helft goedkoper!). Ik heb de lichtste kleur verf gehaald die ze hadden. Samen met mijn zusje weer een avondje kappertje lopen spelen en ik was onwijs benieuwd naar het resultaat. Toen ik in de spiegel keek voor ik het uit ging wassen dacht ik dat een gelige waas zag, maar dat zal vast de verf zijn geweest. Hoe dan ook, na een half uur in laten werken sprong ik onder de douche. Daarna natuurlijk snel de fohn erop om het resultaat te zien. En ik moet zeggen; dat mag er zijn hoor!!
Het is nog niet helemaal zo licht als ik zou willen, maar ik kom weer een heel stuk in de buurt!! Glad to be Blonde again!!




Geen opmerkingen:
Een reactie posten